Tuesday, November 17, 2020

Ais Krim Jeruk

Plastik ais krim. Fiza kongsikan resepi aiskrim malaysia yang sedap sedap ni yang fiza dapat dari facebook dan diolahkan sedikit untuk perkongsian dalam blog.

Pin On Recipes

1 4 cawan ais krim soda nak letak lebih pun boleh penyediaan 1.

Ais krim jeruk. Ada juga perisa pelik pelik dan yang paling rare ais krim menggunakan air jeruk buah. 2 biji mangga 5 6 biji cili api bole dikurang ditambah 3 4 sudu makan gula pasir 5 biji asam boi 1 4 cawan air ais krim soda nak buh lebih pun boleh cara membuat. Kemudian buh gula 5 6 sudu dan jg cili boh.

Food beverage company. Jeruk mangga asam boi krup krap bahan bahan. Saya buat buat acar buah pon boh cili yang merah tu kalau nak jerukkan bawang putih pun boleh juga ikut sukatan ni.

Lagi lagi waktu dulu tak banyak pilihan ais krim mampu milik yang ada nak beli yang mahal. Step 4 masukkan buah mangga jeruk lepas tu masukkan pula air jeruk ke dalam plastik aiskrim. Food beverage company.

Nak buat aiskrim nanti letak je muncung plastik aiskrim kat paip bekas tu. Jeruk pelam ni air dia tu boleh diminum lagipun just guna air gula kiranya takdalah buat kita batuk. Masukkan ke dalam balang lalu campurkan semua bahan bahan lain gula cili api asam boi dan ais krim soda.

Dulu ibu bapa tidak terdidik sangat dengan kesan jangka masa panjang air jeruk ni lagipun ini adalah salah satu penjimatan dari buang air jeruk tu baik buat ais krim. Lepas dua hari mangga akan naik ketas dan air gula di bawah. Buh dalam peti ais lagi sedap saya isi dalam bekas air macam ni sebab senang.

Saya tak pasti dekat tempat lain ada tak aiskrim jeruk ni. Bukan setakat jeruk pelam jeruk betik jeruk apa ntah lagi lupa. Namun kini yang menjadi tular di facebook adalah beberapa aiskrim yang telah diinovasikan mengikut peredaran zaman.

Ketika saya kecik dulu saya selalu makan aiskrim jeruk pelam yang arwah nenek saya buat. Jika dahulu terkenal dengan aiskrim milo aiskrim jeruk aiskrim asam boi aiskrim sirap bandung dan banyak lagi. Sedap ranggup dan menepati citarasa saya bila makan dengan char kuey tiow memang sedap kawan kawan cuba la.

Ais krim coki coki ais krim sumi. Tapi kami di sebelah terengganu sana dah biasa dengan aiskrim jeruk. Simpan dalam peti ais semalaman sebelum makan.

Resepi mudah buat jeruk cili padi. Jika anda berminat sila hubungi kami di talian yang tertera 011 36784138 hasrul 017. Kami ada menjual 2 jenis ais krim malaysia iaitu.

Food beverage company. Hasilnya jeruk mangga yang ranggup gitu. Kupas mangga potong atau hiris memanjang.

Kupas mangga potong atau hiris memanjang basuh dan toskan. Utk jeruk mangga pedas masukkan air ke dlm periuk ikut suka hati banyak mana tp sesuai dgn kuantiti mangga yg hendak dijerukkan. Nk pedas boh lebih.

Aku buh 3 sudu je kut. Ada aiskrim choki choki aiskrim nutella aiskrim jelly lollipop aiskrim gula apong aiskrim jeruk aiskrim kacang hijau aiskrim asam boi dan lain lain. Sebelum ni ada juga buat jeruk cili padi tapi tak tahan lama.

Kek pisang dan bahulu. Gula tu pon ikut kuantiti ye.

Cara Simpul Aiskrim Malaysia Mudah Cepat Dan Ringkas Youtube Ice Cream Pada Tahun 2019 Malaysia

Pin By Zauyah Sudin On Recipes Pickles Chutneys Pickling Recipes Recipes Chutney

Dapur Tanpa Sempadan Agar Agar Soya Yeo S Lapis Coklat Food Agar Lapis

Pin Di Jajan Nongkrong Wiskul

Pin On Kek

3 Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Jeruk Nipis Key Lime Jeruk Nipis Jerawat

Resepi Sedap Di Instagram Nak Lagi Resepi Follow Je Bawangchannel Resepi Aiskrim Malaysia Alaf Baru G Resep Malaysia Instagram

Pin Oleh Gile Cometti Di My Recipe Kue Kering Makanan Pewarna Makanan

Pin On Kukis Potong

Tambah Aiskrim Soda Rahsia Buat Jeruk Mangga Yang Rangup Krup Krap Vanilla Kismis Di 2020 Makanan Kismis Jeruk

Pin Oleh Aidawati Mohdyusop Di Cook Makanan Cemilan Lemon

Pin Di Home Made

Pin On Fanpage Recipes Malaysia

Aiskrim Nanas Fruit Pineapple Agar

Ikan Siakap Stim Limau Pic With Recipe Food Yummy Food Food Recipes

Pin Di Dekorasi Rumah

Aiskrim Malaysia In 2020 Homemade Ice Cream Food Nut Snacks

Pin Di Puding Desserts

Puding Jagung Berkuah Kastard Bahan Bahan Untuk Puding Jagung 1 Cawan Tepung Kastard 3 Sudu Besar Tepung Jagung 3 4 Cawa Resep Sederhana Makanan Resep Makanan


0 comments: