Friday, November 20, 2020

Ais Krim Asam

Sapa lambat memang melepas la. Lihat juga resipi resipi untuk ais krim malaysia asam boi.

Pin On Fanpage Recipes Malaysia

28 biji asam boi 4 5 sudu besar tepung jagung supaya aiskrim gebu kordial asam masin secukupnya saya guna jenama duble lion cara cara.

Ais krim asam. Bancuhkan kesemua bahan dahulu supaya tepung jagung larut. 2 resipi yang mudah dan sedap untuk ais krim asam masin daripada komuniti memasak terbesar di dunia. Papag tak pernah cuba lagi.

Masak bancuhan tadi sehingga mendidih. Dulu har sebatang ais krim malaysia ni 20 sen je. Namun kini yang menjadi tular di facebook adalah beberapa aiskrim yang telah diinovasikan mengikut peredaran zaman.

Asam boi merah klu nak blh di potong 2 plastic aiskrim. Cara menyediakan dan memasak. Cuma itulah kalau hari hari nak membeli weh boleh pokai lama lama kang.

Jika dahulu terkenal dengan aiskrim milo aiskrim jeruk aiskrim asam boi aiskrim sirap bandung dan banyak lagi. 2 cawan gula kurang sikit pun boleh 2 liter air 2 sudu besar tepung jagung campur dengan sedikit air dari yang 2 liter tu 3 4 sudu besar kordial asam masin double lion 24 30 asam boi. Mudah sahaja cuma masak gula bersama daun pandan bila agak larut gula dan pekat sedikit tutup api sejukan masukkan asam boi merah tadi kedlm plastik aiskrim setelah air gula tadi sejuk baru masukan tuangkan kedalam plastik yg sudah berisi asam boi.

Larutkan gula dengan air panas. Ya ais krim perisa asam laksa ini memang wujud di kota kinabalu sabah. Jangan tak percaya ais krim asam laksa ini laris jualannya.

Masukkan asam boi ke dalam plastik. 15 resepi aiskrim buat sendiri yang sedap dan mudah ada yang berminat nak makan ais krim buat sendiri di rumah. Ok la dalam entri ni papag nak kongsikan cara nak buat ais kirm malaysia yang mudah jer.

Simpan dalam peti ais hingga beku. Idea kreatif dan pelik ini diilhamkan oleh tiga usahawan muda iaitu yapp khin enn yapp shin enn dan jude limus. Dengarnya ada yang di hipsterkan.

Kadang tu tak sempat aiskrim nak keras cair2 pon kita beli jugak sebab bile dah penat bermain2 kehausan ape lagi cari la makcik aiskrim aiskrim malaysia yang jadi kegemaran saya masa tu jagung dan asam kecut asam boi. Masukkan asam boi yang ditapis tadi ke dalam plastik aiskrim. Tutup api dan tapis.

Nak guna perisa oren pun boleh biarkan sejuk. Kemudian masukkan air bancuhan air asam yang sudah sejuk ke dalam plastik. Mungkin mahal sikit kot.

Sekarang ni tak sure la pulak. Ais krim asam boi memang hot stuff la. Untuk diri ini memang ada rasa teringinlah juga untuk makan aiskrim homemade iyalah cuaca sekarang ni pun agak panas pekena aiskrim best juga.

Masukkan perisa asam masin. Perisa asam masin. Resepi ais krim asam boi saya agak agak boleh adjust ikut rasa masing masing.

Pin On Puding Agar Agar Fanpage Recipe

Pin On Project 051

Pin On My Intrest2 Make Dis

Tambah Aiskrim Soda Rahsia Buat Jeruk Mangga Yang Rangup Krup Krap Vanilla Kismis Di 2020 Makanan Kismis Jeruk

Pin On Minuman Fanpage Recipes

Pin Di Dekorasi Rumah

Aiskrim Malaysia Homemade Ice Cream Recipes Food

Pin On Minuman Fanpage Recipes

Pin On Puding Agar Agar Fanpage Recipe

Resepi Mudah Resepi Ayam Resepi Nasi Resepi Mee Resepi Ikan Recipes Wedding Dinner Cream

Pin Di Kek Kukus

Pin Oleh Renn Here Di By Meh Di 2020 Es Krim

Aiskrim Malaysia Cream Recipes Ice Cream Recipes Cooking Recipes

Sajian Dapur Bonda Koktel Buah Buahan Ais Krim Vanilla Masakan Indonesia Resep Masakan Masakan

Pin Di Jajan Nongkrong Wiskul

Pin On Aiskrim

Juliescookingwithluv Ais Krim Sumi Makanan Resep Ikan Resep Ayam

Pin On Aiskrim Icecream

Pin Di Home Made


0 comments: