Tuesday, July 7, 2020

Aiskrim Malaysia Kacang Hijau

2 cawan kacang hijau 1 kotak santan pekat 200ml 3 cawan air suam 4 5 cawan air utk rebus kacang 3 4 cawan gula putih 1 2 cawan gula merah 2 helai daun pandan disimpul secubit garam cara. Zaman sekarang sudah tidak seperti dahulu.

Resipi Aiskrim Kacang Hijau Yang Sangat Sedap

2 ke 3 cawan gula boleh kurangkan jika tak mahu terlalu manis gula merah.

Aiskrim malaysia kacang hijau. Bahan yang digunakan juga murah dan senang dicari. Cara ini lebih mudah dinikmati bila bila masa sahaja kanak kanak pasti menggemarinya. Kacang hijau rendam semalaman 1 liter santan.

Aiskrim kacang hijau perkongsian dari fb amoi kedah walaupun aiskrim sumi oreo dan choki choki menjadi viral sekarang nie aiskrim kacang hijau tetap tak boleh lupa. Utk bubur sedia hidang panas2 utk aiskrim sejukkan dlu bila dah sejuk masukkan dalam plastik aiskrim dan ikat ketat2. Kami juga tidak ketinggalan pada zaman kanak kanak membeli aiskrim homemade ini berharga 10sen dan 5sen.

Aiskrim malaysia durian kacang hijau leftover goldenapron lebihan bubur kacang kelmarin. Aiskrim kacang hijau yang manis dan lemak ternyata menambahkan lagi kelazatan berganda kepada peminatnya. Aznie buatkan juga aiskrim kacang hijau.

Kacang hjau yang dah di rendam semalaman rebus sampai empuk kembangread more. Masukkan kacang hijau yg direbus sagu dan jagung dalam adunan santan masak sampai empuk kacau sebati dan biar mendidih. Resipi sedap dan mudah untuk aiskrim malaysia kacang hijau.

Koleksi resepi aiskrim malaysia viral yang anda mesti cuba. 1 rendam kacang 1 2 jam dan rebus dengan air sampai kembang air akan kering dan empuk. Satu ke tiga cubit garam.

Berebut adik beradik kalau makan. Immunebooster minggu2 kekacang bubur kacang hijau juga boleh diolah menjadi aiskrim. Rebus kacang hijau sehingga kembang dan empuk.

Aiskrim kacang hijau aiskrim kacang hijau. Meriah sungguh carian menarik. Teringat dulu mak selalu buat macam ni masa kecil kecil dulu.

Tutorial buat aiskrim kacang merah dan kacang hijau yang mudah gebu dan sedap. Jom kita cuba buat aiskrim kacang hijau dengan menggunakan resipi yang kami kongsikan ini. Tiada lagi aiskrim yang.

Mudah sahaja nak buat aiskrim kacang hijau ini. Sesiapa yang lahir pada tahun 80 an dan ke atas sudah pasti biasa dengan aiskrim homemade. Fiza kongsikan resepi aiskrim malaysia yang sedap sedap ni yang fiza dapat dari facebook dan diolahkan sedikit untuk perkongsian dalam blog.

Ada aiskrim choki choki aiskrim nutella aiskrim jelly lollipop aiskrim gula apong aiskrim jeruk aiskrim kacang hijau aiskrim asam boi dan lain lain. Kacang hijau rm2 rndm smlmn santan 1lter gula 2 3cwn klu xnk mns blh krngkn gula merah rm2 1 3cubit garam cara caranya.

Aiskrim Malaysia For Android Apk Download

Resepi Aiskrim Malaysia Perisa Bubur Kacang Hijau Durian Kongsi Resepi

Hidangan Resepi Ais Kacang Hijau Arisa

Aiskrim Kacang Merah Aiskrim Kacang Hijau Youtube

Aiskrim Malaysia Yang Mana Pilihan Anda Daridapur Com

Resepi Aiskrim Malaysia Kacang Hijau Mudah Dan Sedap Resepi Baru Setiap Hari

Resipi Viral Aiskrim Potong Kacang Merah Makan Sendiri Boleh Nak Jual Pun Boleh Makanan Resipi Explorasa Forum Cari Infonet

Aiskrim Malaysia By Iza Aziz Posts Facebook

Resepi Bubur Jagung Kacang Hijau Noxxa Copd Blog V

Resepi Aiskrim Kacang Hijau

Resipi Aiskrim Malaysia Durian Kacang Hijau Oleh Aznie Khasri Cookpad

Resipi Aiskrim Kacang Hijau Oleh Murni S Littlekitchen Cookpad

Resipi Aiskrim Malaysia Kacang Hijau Oleh Mamamikael Oven Cookpad

Siap Ais Krim Bubur Kacang Hijau Ais Krim Malaysia Kini Dipasaran Facebook

Laku Keras Aiskrim Malaysia Gebu Sejak Kena Socialdistance Cahaya Hayati

Bahan Bahan Kacang Hijau Rm2 Rendm Aiskrim Malaysia Guaq Facebook

Sathia S Indulgence Malaysian Style Green Bean Sweet Porridge Bubur Kacang Hijau

15 Resipi Pelbagai Perisa Ais Krim Malaysia Moden Mesti Cuba Mudah Disediakan Selongkar10

Aiskrim Kacang Hijau


0 comments: