Sunday, May 3, 2020

Cara Membuat Aiskrim Malaysia Choki Choki

Siap buat jual lak tu pada 21 3 2016 isnin di ofis hubby. Dengan hanya 1 bancuhan susu kita boleh buat aiskrim malaysia versi choki choki oreo sumi jelly dan cloud 9.

Cara Simpul Aiskrim Malaysia Mudah Cepat Dan Ringkas Youtube Ice Cream Pada Tahun 2019 Malaysia

Resipi aiskrim choki choki sedap giler.

Cara membuat aiskrim malaysia choki choki. Haa menarik dan menjimatkan betul kan. Haritu aida ada post pasal aiskrimmalaysia ada yang mesej nak tanya resepi dan cara cara ikat aiskrim tu jadi harini aida nak share resepi dan video ikat aiskrim malaysia dengan resepi ni jugak lah aida buat untuk berniaga online dan offline alhamdulillah rezeki anak anak aida tiap tiap minggu order masuk budak budak area rumah pun ramai datang beli dekat rumah. Cara cara untuk membuat aiskrim choki choki 1 masakkan air susu pekat manis dan juga susu cair sehingga mendidih.

Masukkan choki choki ke dalam plastik aiskrim. 2 setelah mendidih kecilkan api dan masukkan bancuhan tepung jagung untuk bagi aiskrim jadi lembut kacau hingga sebati kalau ta nak masukkan tepung jagung pon takpe sebab susu tu pon dah boleh lembutkan aiskrim. Masukkan perisa asam masin.

Simpan dalam peti ais hingga beku. Biasanya coklat choki choki ni antara yang paling laris dan disukai ramai. Rasa lemak susu campur coklat memang sedap.

Masukkan asam boi ke dalam plastik. Cara buat aiskrim choki choki. 150 buat terjual semuanya.

Masukkan dalam peti ais dan sehingga beku. Kemudian masukkan air bancuhan air asam yang sudah sejuk ke dalam plastik. Kali ni che enon tv akan menunjukkan cara mudah cepat dan ringkas bagaimana nak simpul plastik aiskrim malaysia.

1 tin susu cair 1 2 tin susu pekat manis 3 tin air guna tin susu untuk sukat 2 sudu tepung jagung bancuh dengan air terlebih dahulu secubit garam cara cara campurkan susu susu berserta air dan panaskan. Akhirnya tercapai gak niat tu. Hanya perlu sediakan tali.

Aiskrim malaysia ni memang tak lapuk di zaman kan memang sentiasa ada je permintaan walaupun macam2 aiskrim yang ada sekarang aiskrim malaysia juga yang menjadi pilihan ok jom kita tengok resepi kat bawah ni. Larutkan gula dengan air panas. Untuk mendapatkan aiskrim yang lebih sedap dan gebu ikut cara di bawah.

1 tin 390ml g susu cair sejat segar uht 1 tin 500g susu pekat manis 4 tin 1600ml air 2 sudu besar tepung jagung gandum larutkan denga. Berikut adalah cara mudah membuat aiskrim choki choki. Hari tu teman share resepi choki2 kononnya nak cuba.

Tapi punya la lama baru nak buatnya. Bancuh susu pekat susu cair dan air masak. Nak guna perisa oren pun boleh biarkan sejuk.

Kemudian masukkan bancuhan tepung jagung dan garam. Masukkan bancuhan susu tadi.

Es Krim Choki Choki Fenomena Baru Dari Malaysia Yang Bisa Bawa Anak Ke Sekolah Makanan Es Krim Krim

Aiskrim Malaysia Homemade Ice Cream Recipes Food

Resep Es Krim Choki Choki Fenomena Baru Dari Malaysia Es Krim Resep Es Krim Resep

Resep Cara Membuat Es Krim Magnum Coklat 1000 Rupiah Laku Keras Es Krim Resep Es Krim Makanan

Pin Di Makanann

Pin Di Food And Drink

Pin Di Kutipan Suami

13 Resepi Aiskrim Malaysia Viral Yang Anda Perlu Cuba Food Malaysia Recipes

Pin Di Aneka Macam Es Lilin

Pin Di Resep Puding

Pin Di Drink

Cara Buat Aiskrim Malaysia Viral Blueberry Choki Choki Oreo Dan Jelly Youtube Oreo Blueberry Malaysia

Pin Di Cheese

Jual Aiskrim 50 Sen Pun Dah Boleh Kaya Magicalips Food Kaya Sweet

Pin Di Resep

Pin Di Food And Drink

Resep Es Magnum Kw Untuk Jualan Oleh Nafisah Dui Resep Cake Es Krim Makanan Penutup Es Krim Pisang

Resep Es Lilin Choki Choki Oleh Susi Agung Cookpad Di 2020 Resep Makanan Makanan Enak

Pin Di Ice


0 comments: