Monday, May 18, 2020

Ais Krim Asam Boi

Itulah dia resepi aiskrim asam boi yang diminati semua lapisan masyarakat di malaysia. Mungkin mahal sikit kot.

Aiskrim Malaysia Cream Recipes Ice Cream Recipes Cooking Recipes

4 aiskrim.

Ais krim asam boi. Masak bancuhan tadi sehingga mendidih. Tutup api dan tapis. Ok la dalam entri ni papag nak kongsikan cara nak buat ais kirm malaysia yang mudah jer.

Simpan dalam peti ais hingga beku. Sapa lambat memang melepas la. Bancuhkan kesemua bahan dahulu supaya tepung jagung larut.

Hana wat dalam jug then buh asam n air gula gaul sampai agak2 oren kuning then baru masukkan lam plastik n isi. Jika anda berminat untuk mengetahui tentang bisnes aiskrim boleh baca panduan dibawa ini. Masukkan perisa asam masin.

2 cawan gula kurang sikit pun boleh 2 liter air 2 sudu besar tepung jagung campur dengan sedikit air dari yang 2 liter tu 3 4 sudu besar kordial asam masin double lion 24 30 asam boi. Resepi ais krim asam boi saya agak agak boleh adjust ikut rasa masing masing. Sekarang ni tak sure la pulak.

Kombinasi rasa masin sedikit masam dan manis memberikan rasa yang menyegarkan. Masukkan asam boi ke dalam plastik. Nak guna perisa oren pun boleh.

Ais krim asam boi memang hot stuff la. Perisa asam masin asam boi plastik aiskrim cara membuat. Dengarnya ada yang di hipsterkan.

Mudah sahaja cuma masak gula bersama daun pandan bila agak larut gula dan pekat sedikit tutup api sejukan masukkan asam boi merah tadi kedlm plastik aiskrim setelah air gula tadi sejuk baru masukan tuangkan kedalam plastik yg sudah berisi asam boi. Kemudian masukkan air bancuhan air asam yang sudah sejuk ke dalam plastik. Larutkan gula dengan air panas.

Setelah air gula tadi sejuk baru masukan tuangkan kedalam plastik yg sudah berisi asam boi tadi. Masukkan kedlm peti sejuk dan setelah keras sedia utk di makan hana skip step 3 n 4. Dulu har sebatang ais krim malaysia ni 20 sen je.

28 biji asam boi 4 5 sudu besar tepung jagung supaya aiskrim gebu kordial asam masin secukupnya saya guna jenama duble lion cara cara. Kemudian simpulkan hujung plastik tadi siap. Bisnes menjual aiskrim ini juga boleh menguntungkan peniaga.

Bagi anda yang suka makan aiskrim asam boi saudari ida alina salleh ada kongsikan resipi dan juga petua untuk menghasilkan aiskrim asam boi yang lebih. Masa makan tu memang maveless la tambah2 pulak kepala tengah sakit dan hari sedang hujan. Cara menyediakan dan memasak.

Jika cuaca panas memang laris aiskrim ni. Masukkan asam boi yang ditapis tadi ke dalam plastik aiskrim. Aiskrim asam boi adalah antara perisa aiskrim malaysia yang jadi kegemaran ramai.

Asam boi merah klu nak blh di potong 2 plastic aiskrim. Aisekerim asam boi ni terhasil dek sebab dok teringat2 terkenang2 akan aisekerim asam boi yang dibeli semasa ke kilang arang di kuala sepetang. Papag tak pernah cuba lagi.

Pin On Manisan Kue2 Hidngn Mlyu

Pin On Minuman Fanpage Recipes

Pin On Puding Agar Agar Fanpage Recipe

Masam Manis Choc Ice Blend Juicy Juice Food Ice

Pin On Fanpage Recipes Malaysia

Pin On Minuman Fanpage Recipes

Pin On Aiskrim Icecream

Pin Di Recipe Drinks Juices Syrups

Pin Di Jajan Nongkrong Wiskul

Aiskrim Malaysia Food Recipes Ice Cream

Aiskrim Malaysia In 2020 Homemade Ice Cream Food Nut Snacks

Pin Di Juice Smoothies Ice Cream Shorbet Lollipop Sweets

Pin On Puding Agar Agar Fanpage Recipe

Pin Di Home Made

Pin Di Dekorasi Rumah

Pin On My Intrest2 Make Dis

Tambah Aiskrim Soda Rahsia Buat Jeruk Mangga Yang Rangup Krup Krap Vanilla Kismis Di 2020 Makanan Kismis Jeruk

Pin On Recipes

Pin On Recipes


0 comments: