Saturday, April 18, 2020

Aiskrim Milo Bekas

Jadi tak payah beli lagi. Masukkan dalam bekas aiskrim yang tidak digunakan.

Ais Krim Coklat Resep Makanan Penutup Resep Es Krim Makanan Penutup

1 bekas ais krim 2 milo 3 susu krimmer 4 sudu besar sedap jugak ah aiskrim nya tak puas nak lg je homemade.

Aiskrim milo bekas. 200 ml dairy whipping cream krim putar 1 1 2 sb susu pekat. Bagi puan puan yang ada anak kecil elok sangat cuba buat aiskrim homemade ni. Setelah aiskrim membeku.

Masukkan campuran dalam bekas tadi ke dalam peti sejuk semalaman ataupun sekurang kurangnya sejam. Kalau rajin ibu ibu boleh tapiskan supaya tiada ketul ketulan di dalam campuran itu. Aiskrim milo sumber.

Untung untung boleh juga buat jualan. Susu pekat milo susu dutch lady full cream cara cara. Aiskrim milo homemade ni nampak sangt sedap dan menyelerakan.

Jom buat sendiri aiskrim milo homemade ikut resepi yang mudah ni. Masukkan kesemua bahan di atas dan pukul sehingga kembang dan gebu. Setelah isikan cecair milo ke dalam semua paket letakkan setiap paket tersebut dengan batang ais krim.

Anak anak mesti seronok dan teruja. Apabila sejuk alihkan ke mesin pembuat ais krim anda dan. Cuma itulah kalau hari hari nak membeli weh boleh pokai lama lama kang.

Jom buat sendiri aiskrim milo homemade ikut resepi yang mudah ni. Kemudian susun paket milo tadi di dalam bekas untuk tegakkan paket itu supaya mudah isikan cecair milo tadi. Jadi tak payah beli lagi.

15 resepi aiskrim buat sendiri yang sedap dan mudah ada yang berminat nak makan ais krim buat sendiri di rumah. Memang jimat dan berbaloi. Simpan adunan ke dalam bekas yang bersesuaian dan sejukkan di dalam peti ais sehingga keras.

Kemudian letak ke dalam petia ais untuk dibekukan dan siap untuk dimakan. Masukkan milo serbuk koko dan putar sampai konsistensinya sama seperti gambar di bawah. Resipi aiskrim milo bahan bahannya.

Tapiskan ke dalam bekas kedap udara dan ratakan. Hah senang kan buat aiskrim homemade ni. Untuk diri ini memang ada rasa teringinlah juga untuk makan aiskrim homemade iyalah cuaca sekarang ni pun agak panas pekena aiskrim best juga.

Resepi aiskrim milo homemade ini disumbangkan oleh puan azarimah ismail melalui group masak apa hari ni mahn. Mak ayah pun boleh tumpang sama sejukkan tekak. Anak anak mesti seronok dan teruja.

Malah bila tengok resipi perkongsian saudari ummu hani ni memang mudah serta tak guna banyak bahan. Jimat lebih bersih. Selepas itu korang bolehlah letak choc chip dan sebagainya.

Untuk mak mak yang anak anak dah cuti sekolah bolehlah cuba buat. Bahan bahan aiskrim milo homemade. Bila angkat mixer bentuknya akan sama.

Masukkan 400 ml susu dutch lady 5 sudu milo dan 3 sudu susu pekat dalam pengisar blender. Bekukan selama 5 jam. Boleh buat macam macam perisa.

Pin Oleh Nafisah Umairah Di Roti Kartu Resep Resep Puding

Puding Koktel Berkuah Kastad Pudding Desserts Pudding Recipes Recipes

Aiskrim Hantu Gebu Nutella Ice Cream Recipes Cream Recipes Gelato Ice Cream

Ice Cream Oreo Cake Oreo Ice Cream Cake Oreo Cake Malaysian Food

Pin On Malay Recipes

Pin Di Ice Cream

Pin On Masakan

Aiskrim Easy Baking Recipes Easy Baking Homemade

Ice Cream Oreo Cake Oreo Ice Cream Cake Oreo Cake Malaysian Food

Agar2 Milo Recipes Convenience Store Products Convenience Store

Pinterest

Pinterest

Pin By Annushia Mallar On Food Drinks Drinks Inbox Screenshot

Pin On Inspiring Creative


0 comments: