Showing posts with label ais krim jagung homemade. Show all posts
Showing posts with label ais krim jagung homemade. Show all posts

Monday, October 26, 2020

Ais Krim Jagung Homemade

Ais Krim Jagung Homemade

1 sudu besar perasa jagung. Untuk diri ini memang ada rasa teringinlah juga untuk makan aiskrim homemade iyalah cuaca sekarang ni pun agak panas pekena aiskrim best juga.

Zulfaza Love Cooking Aiskrim Homemade Makanan Memasak Oreo

1 tin susu cair.

Ais krim jagung homemade. Letakkan 1 sudu besar ovallate dan 1 sudu kecil esen vanila. Bagi yang tak tahu inilah contoh creamy vanilla dan ovalette. Ni saya dah buat minggu lepas.

Boleh beli di kedai baking atau dekat pasar raya biasa pun selalunya ada. 2 penutup esen vanila nak sedap guna creamy vanila 1 sudu kecil tepung jagung. 1 sudu kecil esen vanilla.

1 tin susu cair. Memang sedap tak perlu lagi lah rasanya nak beli dekat kedai bila teringin nak makan ais krim. 1 sudu besar ovelate.

Ais krim homemade perisa jagung 1 campur bahan di atas. Cara cara membuat aiskrim jagung mula mula masukkan susu cair ke dalam blander. 2 apabila sejuk boleh bungkus elok elok.

1 biji telur option. Bahan bahan aiskrim milo homemade. 1 tin jagung manis.

Untuk saiz gelas tue ikut saiz gelas standard yang buat minum dirumah ye. 200 ml dairy whipping cream krim putar 1 1 2 sb susu pekat. Setengah tin susu pekat boleh kurangkan kalau tak nak manis sangat 1 sudu besar ovalette.

15 resepi aiskrim buat sendiri yang sedap dan mudah ada yang berminat nak makan ais krim buat sendiri di rumah. Simpan adunan ke dalam bekas yang bersesuaian dan sejukkan di dalam peti ais sehingga keras. Cara cara masakan resepi aiskrim jagung cara mudah dan sedap.

Dah siap simpan dan peti ais. Didihkan semua bahan dan sentiasa kacau. Masak sampai panas tak perlu mendidih.

1 tin susu pekat. Cuma itulah kalau hari hari nak membeli weh boleh pokai lama lama kang. 1 tin air sukat guna tin susu tu jgk 1 sudu besar tepung jagung.

Ais krim malaysia homemade by cik anis. Anggaran aiskim 25 27 bungkus. Kemudian masukkan susu pekat dalam 2 atau 3 susu besar.

Selain sedap kos bahan bahan pun tak lah mahal sangat. Klu coklat saya guna serbuk coco yang kuning tu perisa jagung yang pink tu rasa strawberry. Ais krim homemade paling mudah dan sedap.

Masukkan kesemua bahan di atas dan pukul sehingga kembang dan gebu. Tak nak letak pun boleh tapi cik tom letak je.